Monday 5 April 2010

The commodification and contradictions of shade grown coffee


Kahve kavurucuları 'roasters' ve pazarlamacılar yüksek ücretler alırken organik yollarla üretim yapan küçük kahve üreticisine geri dönen miktarın her yıl biraz daha düşmesi ekonomik bir dengesizlik yaratıyor ve üreticiyi iyi kahve değil iyi para getiren kahve üretmeye zorluyor, uzun bir süreç ve farklı özelliklerde üretim alanları gerektiren yöntem yerine kahvenin olgunlaşma süresini kısaltmak için güneş alan yerlerde yapılan üretim kahve çekirdeklerinin kalitesini düşürüyor. Gerek bu nedenler gerekse küçük üreticinin müşteriye ulaşımı büyük şirketler kadar kolay olmadığı için iyi kahveye ulaşmak gün geçtikçe dahada zorlaşıyor. Buna rağmen tüketicinin ürün talebi ve tüketimi gün geçtikçe artıyor. Acaba ürün kalitesinde görülen düşüşe rağmen talebin düşmemesi aksine daha da artmasının nedeni olarak kahvenin sadece zevk, mutluluk ve benzeri ihtiyaçlar için tüketilen bir ürün olmaktan çıkıp popüler kültürün bir parçası haline gelmesini gösterebilir miyiz ?

No comments:

Post a Comment