- kahve tüketiminin suçluluk duygusundan bağımsız, iyi hissetmekle sonuçlacak bir tüketim olduğunun sunulması
- tüketicinin doğanın korunması üzerine düşünmesinin sağlanması yerine, alışveriş alışkanlıkları ile doğal yaşama katkıda bulundukları hissinin yaratılması
- sertifika işlemlerinin kimi zaman sadece (tüm kahve endüstrisi içerisinde) hiyerarşi sağlamaya yönelik bir düzen olarak görülebilmesi, yerel ekonomilere hizmet etmemesi
- sertifika alabilmek, dünya pazarına çıkabilmek, fakirlikle savaşabilmek için çiftçilerin orman arazilerini işgal etmeye itilmesi çelişkisi
- "Küresel eşitsizliği "normal" göstermek kimi toplumların diğer toplumların taleplerine göre üretim yapması gerektiği düşüncesini meşrulaştırır".
Zuckin'den aklımda kalanlar
- Düş yaratma ve satma stratejileri (W.B.)
- Büyük mağazalarla birlikte tüketim ürünlerinin her sınıfa görünür hale gelmesi stratejisi
- Mekanın sınıfsal ayrımının, mekanı toplu taşıma hatlarından uzaklaştırarak yapılması
- Disneyfy kavramı
- "Kamusal mekan"" ve Sınıfsal mekan" arasındaki geçişe dair örnekler
- Küreselleşmenin, her alana benzer mekan kurgularının uygulanmasının turizme olumsuz etkisi (Marmaris Orange County oteli)
No comments:
Post a Comment