Sunday 7 March 2010

Lefebvre’nin sesli düşündürdükleri…

S.106 üzerinden… Mimarlık pratiğinin işlerlik kazanması için indirgemeci bir üretim (mimari ürün üretimi) süreci mi benimsenmesi gerekir? Politik aktörlerin ‘indirgemeci’ tutumuna (mesela mekanın ranta indirgenmesi) nasıl yaklaşılmalı ki sermaye, mekanın 'fetişleştirilmiş soyutlanması'na değil toplumsal mekan üretim sürecine dahil olabilsin?..
Politik güç ile arz-talep arasındaki ilişkinin mekana (sosyal gerçeklik olan/olarak mekan) yansıması…
Represenration of space-mekanın temsili, representational space-temsili mekan..

S.157 üzerinden… Mekanı. onu günümüz koşullarına göre tasarlamak/üretmek için cok mu fazla karmaşık hale getiriyoruz? İnsan değil de kâr/para/sermaye birikimi odaklı bir amaç için mi tasarlamaya çalışıyoruz, bu nedenle sürdürülebilir olmayan mekansal sistemler mi kurguluyoruz? (“Form follows finance/ Form follows fashion” Al Jaidah) Hukuku ‘dolanmak’ gibi kapitalist/neo liberal sistemi mi dolanmaya çalışıyoruz/çalışmalıyız (mesela "nasıl olsa yapılacaktı, ben de en iyi şekilde yapmaya çalıştım" yaklaşımı) , yoksa ona nasıl daha iyi uyum sağlarız (neo-liberalizmin işleyeceği mekanları üretmek) diye mi uğraş veriyoruz/vermeliyiz? Lefebvre’nin dialektik yaklaşımı ile toplumsal mekan üretim süreci ve ürününe (toplumsal mekan) sermaye-insan karşıtlığı üzerinden nasıl yaklaşılabilir, nasıl bir ‘strateji’ üretilebilir?

No comments:

Post a Comment