Monday, 15 March 2010

turizm mekanları: tüketim mekanları



Turizm mekanları, “kişinin kendisine ait olmayan bir dünya ile geçiciliği önceden kabul edilmiş bir aidiyet ilişkisi kurmasına olarak” sağlayacak bir biçimlerde tasarlanmaktadır.* Bu ilişki tüketici ile popüler imajların kopyaları arasında kurulmaktadır. Popüler imajların beslendiği tarihsel ve yerel nesneler popüler kültürün tüketim nesnesi olarak tüketiciye sunulmaktadır. Böylece, turizm mekanları tüketim nesnesi olarak pazar değerini etkileyen bir unsur haline gelmektedir.
Yerellik, tarihsel imaj gibi kavramları satın alan “turistik mekan üreticileri” tüketiciye sürekli yeni imajlar sunmakta ve bunu sürekli yapmak zorundadır. Çünkü popüler kültürün bir nesnesi haline gelen bu imajlar tüketicinin hızla değişen “zevkleri, istekleri, beklentileriyle” paralel olarak hızla eskimektedir. Ve bu eskime fiziksel eskimeden çok daha önce gerçekleşmektedir.
Peki bu arz – talep arasındaki ilişkisi bozulduğunda ne olacak?

* Altun, S. ve İnceoğlu M., 2006. Tatil amaçlı konaklama tesislerinde zamana bağlı değişim, itü dergisi/a, mimarlık, planlama, tasarım,C:5, S:2 ,K:1, 91-96.

No comments:

Post a Comment